Fjärren, vi knäckte nöten :)

Igår frågade jag om tips för att få Sting att sätta sig upp, tack Linda för filmen. Roligt att det var just så jag tänkte och gjorde för att få Sting att sätta sig upp igår 🙂 . Vi fick till ett fint pass, några sättanden men sen la vi av för kvällen då han kändes lite trött. I morse tog vi pass nummer två och tjo, vad det gick 🙂 . Jag virrade till mig lite i mitten då han inte riktigt kan bestämma sig för om han ska sitta eller ligga men ett väldigt bra pass annars. Han var duktig! En meter kunde jag till slut gå ifrån, började med sitta på knä, sitta på huk och ställa mig halvrakt och så helt rätt upp. När jag går ifrån blir han lite tveksam i slutet men han sätter sig och vi avslutar där. Supernöjd!

Sen möttes vi av en inte så rolig överraskning när vi kom hem, kaos kan vi väl säga är ett bra ord…det är det enda jag inte gillar med valpar/unghundar och med Sting. Annars är han rätt ok ;). Ja, ni får faktiskt dra egna slutsatser här.

9 tankar om “Fjärren, vi knäckte nöten :)

  1. Skitbra! 😀 Gillar slutet såå duktig! Han är snabblärd men då är det ju en kelpie vi pratar om. 😉 Duktig matte! Tänk på att belöna uppåt när du belönar sättandet 😀

Lämna en kommentar