Ridhuset för första gången

Idag var det premiär för Sting. Han skulle till ridhuset lite utanför stan och kolla på agility. Agilitygänget har bokat under vintern men vi har inte varit där för vi tränar ju inte agility (än). Men jag tycker det är bra miljö och passivitetsträning så vi ska gå lite då och då för att vänja honom vid miljön, även lydnadstävlingar går i ridhus. Sting var helt i gasen då vi kom, såååå mycket roligt att titta på 🙂 . Han var dock tyst om än mycket uppmärksam. Han träffade sin polare, sheltien Norton. Norton har inte gillat Stings tempo sådär jättemycket men idag verkar det som om de fattade tycke för varandra båda två – kul 🙂 . När Norton tränade skallade Sting en, eller två gånger och pep lite ibland men inget farligt tycker jag. Det lät mer av honom då vi var på tävling i somras. Jag kunde träna lite kontaktövningar med lite stadga och lite ff. Men annars satt vi stilla och bara tittade. Mycket trevlig träning och jag blev så sugen på att träna agility. Vi måste nog börja till våren då hindren är tillbaka på klubben 🙂 .

Jag vet inte om det blir mer träning idag, jag tänkte börja med fjärren. Men jag vet inte hur jag ska få till spontana sättanden från ligg. Jag får fundera lite där. Det var tydligen inte bara i hans fall. Jag har fått fram det förut så det ska gå, men då vill jag ha han pigg så erbjudanden kommer lätt. Vi får se 🙂

Mira har också tränat en del idag. Vi fick främmande av Mira och hennes mamma så Mira och Mira tränade lite 🙂 . Pipis kom fram och lyckan var total för tant 🙂 .

5 thoughts on “Ridhuset för första gången

  1. Vad härligt att det gick så bra under det första besöket i ridhuset. Han kommer säkert vänja sig snabbt vid miljön! 🙂 Klart ni ska börja med agility också! Roligt att Mira och Mira tränat ihop, förstår att tant tyckte det var roligt! 🙂

  2. Hej M!

    Jag kör mkt från I:pad nu men kommentarfältet verkar ha ngt annorlunda upplägg där….. vet du ngt om det?
    Annars är det skitsnyggt uplagt i olika rutor från I:paden!!! Snyggt!

    Kram Emma S

Kommentera

