Uppdatering om Olof

Olof har nu fyllt ett år. MH är bokat till juli och han har röntgats med fria leder som resultat. Han är en otroligt trevlig hund och hela familjen är så glad i honom. Jag har varit halvtidssjukskriven för stress under våren så träningen har verkligen blivit lidande. Men nu ska jag komma igång mer regelbundet hoppas jag och förutom träning med en ny vän som har tollare så har vi kurs för Åsa Sellidj i helgen som ska bli så roligt.

Han har lyx nu, ”lilla” Olof (han är runt 54 hög och nästan 22 kg tung så liten är verkligen inte sant) i och med Corona som sprids över landet. Jag jobbar hemifrån och ofta även min man då han inte är i fält. Men när vi lämnar honom gör vi det med ro. Vi har stängt av hallen men han rör inget. Det enda han har gjort är att putsa lite på mattan i hallen. Annars inget. Helt otroligt för en kelpie. Han sträcker sig och gäspar när vi kommer hem.

Jag har i övrigt uppdaterat sidan om honom med nya bilder och vill ni se träningsfilmer finns jag på instagram under namnet working.kelpie.

Lämna en kommentar