Träning imorgon :D

Jaaa äntligen ska det bli lite planerad träning med sällskap. Jag har haft kontakt med en tjej härifrån men vi har inte riktigt fått till det så vi kan träna ihop. Men imorgon ska vi träffas klockan tolv på klubben! Jag tänkte ta en långpromenad dit och hem, Kiwi kommer vara som en seg råtta på kvällen…sladdrig och ”död” 😀 .

Så nu har jag alltså chansen att planera min träning…*hu?* Hur gör man nu det 😉 ? Jag har skrivit upp i Hundtränaren (vågen till den – Lina du är så bra!!!) vad jag ska träna på och det är som följer:

Vi ska fortsätta med vår ”lek”, alltså att strutta runt medan jag säger än ”sitt” och än ”ligg” och på det sättet få en större förståelse och ett snabbare utförande. Än så länge går det över förväntan, Kiwi lägger sig (om hon inte fuskar och bara halvligger= ingen godis 😉 ) jäkligt snabbt men har lite problem att få koll på kroppen då hon går samtidigt. Ser väldigt roligt ut ibland. Sättandet har hon blivit mycket snabbare på och hon slår Mira med hästlängder när det gäller snabbhet i båda momenten.

Vi ska även träna på linförighet. Det blir starter och träckor, jag ska vara noga med att göra olika långt och med att belöna på rätt ställe. Leverpastej i tub är inköpt.

Det tredje som jag räknar med är lite passivitetsträning, det behövs verkligen. Hon har gått tillbaka lite i utvecklingen och blivit mer skällig igen, men det är jag övertygad om att det försvinner då vi kommer igång med träningen igen. Förhoppningsvis är det alltså inte så kallt så vi inte kan stå och prata en stund så vi lär varandra känna lite, vi har ju trots allt inte träffats.

Angående tub föresten, det är inte någon där ute som är en riktig uppfinnarjocke. Jag efterlyser en tub med ett lock som en ketchupflaska, ej skruvkork! Uppfinn!

6 tankar om “Träning imorgon :D

  1. Vad roligt att ni hittat träningskompisar! 😀 Duktig är du som planerar träningen också! Och det där med tub med lock istället för skruvkork vore ju kanon! 🙂

  2. Va skoj med planerad träning med med träningskompis! Det är ju så mycket roligare om man har någon att träna tillsammans med.

    Hundtränaren 2009 är kanon, jag planerar allt möjligt numera, tävlings moment, roliga trix och vardagsgrejer som behöver jobbas på, återigen tack för tipset 😉 Någon uppfinnarjocke är jag inte men det var en väldigt bra idée!

    Hoppas ni får en trevlig dag imorgon med nya tränings sällskapet!

Lämna en kommentar