Nytt trix

Så kom träningslusten till mig igen, det är fasligt vad det går upp och ner. Men det känns som att dagarna går i ett. Ändå gör jag inte så mycket förutom att jobba och träna och träning är det bara två dagar i veckan. Jag förstår inte ni som jobbar heltid och ändå tränar hund i”timmar” i ridhus. Jag har i och för sig inget ridhus att träna i, det är bara agilityträningen och den har jag bara betalat in för och sen inte gått något på den. Smart va? Det började med snöstorm, inget jag vill gå ut i. Sen kom min förkylning och minus 20, inget jag vill träna i. Sen började min träning som lägligt nog är på tisdagar, så nu orkar jag inte längre. Skit i de pengarna då, det var inte så mycket ändå eftersom det bara handlade om en dag varannan vecka så jag får skylla mig själv som alltid ska göra allt direkt jag kommer på det.

Träning var det ja, Kiwi har börjat sina lektioner att backa runt mig. Jag hoppas det kommer utvecklas till en åtta baklänges. Hon fattade snabbt men hoppar sittandes baklänges…ser ganska roligt ut faktiskt 😀 . Hon har kul i alla fall och det är huvudsaken.

Vi ska till Gotland förresten. Det är först i maj men vi har redan stuga och jag har ringt till ett pensionat som ska ta hundarna över en natt. Givetvis ska vi ha med dem dit men vi tänkte att vi en dag och kväll ska få gå runt i Visby utan hundar och äta middag ute. Jag har hittat ett jättebra pensionat där de håller hundar i grupper och inte sätter dem en och en. Jag gillar det. Härliga bilder hade de också, lite som den där så kallade hundprataren i tv – hundar överallt och alla avslappnade. Jag tror Kiwi kommer klara det bra, förhoppningsvis tycker Mira det är ok också. Det bästa är att man kan få en nyckel och hämta hunden när man vill, om det är efter klockan 17. Då behöver de inte vara där över natten 🙂 . Lämna bort mina älsklingar till främlingar 😦 . Vi har satt upp en massa saker som vi vill se, motion lär det bli så det blir över men det ska bli så kul att visa Johan Visby. Vi åker samma helg som jag, mamma och Pia åkte förra året – sista helgen i maj, hoppas på sol!

Jag har förresten tänkt om angående agility, jag har pratat med vänner innan och rådfrågat men vi har kommit fram till samma sak. Eller jag börjar från början. Johan undrade vad det var med Kiwi, hon går bara och är sådär tråkig om man inte riktigt engagerar sig och om man har tur så vill hon vara med. Ja, hon har tråkigt helt enkelt (inte lätt att hitta på något nu när det är så mycket snö heller). Han frågade då varför jag inte tränade agility lite milt med henne och det har jag också tänkt på. Det är ju precis agility hon vill göra och jag älskar det och det är VI då vi tränar det. Varför kan jag då inte fortsätta göra det men efter hennes förutsättningar. De lägsta hindren som det går, eller inga stolpar alls ibland och inga skarpa svängar och inget A-hinder. När vi har flyttat går jag ju till klubben och då blir det rejäl uppvärmning också. Som sagt, efter lite snack med vänner som säger samma sak. Kiwi ska ju ha kul så länge det går att ha kul och är det agility så gör det så hon klarar av det. Vi ska i alla fall prova lugnt, går det så kör vi på och funkar det inte så ska jag acceptera helt (jag vet jag har sagt att jag gjort det redan men tydligen inte).

Förresten, jag har köpt en pälsmössa på tradera…det blir nog en skitbra leksak till hundarna  😉