Qeso har talpinnen

Tja. Qeso här. Matte är så täppt i nosen att hon inte orkar stå upp snart…säger hon, jag tycker hon klarar det ganska bra jag.

Jag tänkte i alla fall berätta om mitt nya, spännande liv. Vi har en trappa! DET ska ni veta är väldigt spännande om man har en rolig mus att leka med, matte flikar in att det är en leksaksmus…men åååh det fattar väl alla? Matte  vill slänga musen, tycker den är sliten…Men VA? Sliten? Var, den är ju perfekt!

Efter varje mål, som är runt fem per dag ska den fram. Jag dänger ner den i trappan och springer efter (låter som en elefant, Madelens kommentar), undrar vilket trappsteg den hamnar på den här gången? Ibland springer den vidare….ujuj så spännande!

När jag tycker att den spelar för mycket död bär jag upp den för trappan högt mjauande för att tala om att jag är på väg upp:

dsc_0073

jag lägger den då på en av mina favoritmattor:

dsc_0069

Medan jag kanske vilar, eller utför en av dagens alla stortvättar…det är viktigt med hygien:

dsc_0070

Men så helt splötligt RÖR den på sig igen och då måste jag ju dänga ner den i trappan igen. Jag har ett ansträngande men mycket spännande liv.