Nationaldagen

Idag firar vi Sveriges nationaldag. Någon som vet varför det just är denna dagen? Jag kan ärligt säga att jag har ingen aning om varför vi firar den eller varför den är på just den här dagen…så ni får gärna upplysa mig 😀 !

Vädret var i alla fall…förbannat varmt! Vi åkte buss ner till Museéparken och lyxade oss med en picknick. Kiwi fick ett grönt ben i form av en tandborste, hon älskar det!

Tittade vi upp såg vi detta:

Underbart! Både jag och Johan njöt för fulla drag och jag hade dagen till ära klätt upp mig i kjol (!) och fin top.

Kiwi njöt i skuggan och tittade på alla hundar som gick förbi…Men såhär reagerar hon på husses ”maaaat”, då lockar inte hundarna längre 😉 .

Lagom tills alla uppträdanden skulle börja tröttnade vi på att sitta stilla. Vi gick och köpte oss en mjukglass och gick på promenad längs älven i stället. 🙂

Jag gick i vattnet på ett ställe för att få Kiwi att doppa sig, vi måste ju se om hon kan simma. Detta var inte populärt, inte av mig heller… det var ju svinkallt i vattnet 😉 . Men i kom hon och simmade kunde hon, väl uppe så fick hon ny fart. Hon gillade det nog ändå, måste varit oerhört varmt för henne idag.

Väl hemma går jag in på ett forum och får mig en påminnelse, glöm inte fåglarna. Nej just det! Det är ju lika varmt för dem och nu börjar det bli svårare och svårare att få ta i vatten. Så vi ställde ut vår fruktskål (som faktiskt är ett vattenbad egentligen 😉 ) full med vatten. Hoppas de hittar det och utnyttjar det.

I kväll kommer Tina med Fabbe hit, de ska tävla i morgon och passar på att få en kortare resväg genom att natta här. Trevligt! Efter tävlingen i morgon åker vi till Bengtsfors och där ska jag sova en natt för att tidigt på söndag morgon åka ner till Lilla edet på rasspecial. Kiwi ska få ett CERT är det tänkt….eller kanske inte, får hon en tvåa är jag nöjd 😉 . På söndag kväll lämnar jag Kiwi hos Petra och Tim och åker själv upp till Karlstad igen 😦 . Jag ska börja jobbet på måndag och det passade utmärkt att Petra ville ha Kiwi en period så slipper Johan dra hela lasset med henne då jag inte är hemma.

Jag ska försöka uppdatera bloggen på söndag kväll, även med bilder hoppas jag 🙂 .