Haltade till igen

Hur ont har han egentligen? Det är väldigt svårt att veta. Efter förra veterinärbesöket blev vi ordinerade fortsatt vila. Det har vi verkligen anammat. Han har Back on track-täcke på sig inomhus på grund av stygnen. Jag ringde och kollade så det var ok eftersom han vill klia på såret. Socka på hjälper ju bara delvis. Så täcket ger musklerna extra värme och det täcket hjälpte även Kiwi för hennes rygg en vinter då även hon fick gå med det nästan jämt (hon har L7S1 och snett bäcken). Förutom täcke går han max tio minuters promenad åt gången (5-10 får han gå) i koppel, inget skutt, hopp eller annat roligt. Inomhus är han i bur eller ligger bredvid oss. Han får vara i buren då Elenor tokar runt så vi inte kan vara så stilla för då vill han med oss. Allt för att minska på tjatet och han trivs i buren så det fungerar bra.

Så han är verkligen i vila. Plus det så masseras han. Musklerna skakar på vissa platser och även om han blundar ofta får jag också ofta slick på handen eller höjt huvud. Han är inte fullt bekväm.

Igår åt han på en aktiveringsleksak, en röd gummiaktig leksak med hårt godis i som han kan skrapa lite av. Något att roa sig med i all tristess. Så helt plötsligt piper han till och reser sig och sätter sig vid mig. Lyft VÄNSTER tass. Inte den som de gick in i alltså. Han haltar. Det försvann under natten men ändå. Han kan ha gjort något, tryckt ifrån lite på godiset men att han inte ens klarar det?

Jag är smått frustrerad överhuvudtaget att han ska gå i fyra veckor till utan att vi vet vad det är. Helt uppenbart hjälper det ju inte.

Det märks också på honom att han inte trivs med livet just nu. Johan säger att han bara ligger under dagarna, han ser ut att dö varje gång Johan bara går kortrundan och speciellt då han lämnas när Johan går en längre promenad med Elenor. När jag kommer hem stissar han upp sig och är klängig. Han vill klappas, han vill att jag bara ska göra något. Leka, kela, gå ut, bura – något! Jag känner att jag har tur som ändå har en sån cool hund som jag har. Han klarar det, men han mår inte bra psykiskt.

Har pratat med försäkringsbolaget och Sting har undantag på rygg, nacke och bröstkorg på grund av hans skada för något år sedan där det var en inflammation i ett litet revben fram på bröstkorgen. Jag vet inte varför rygg kom med, troligen på grund av att han kanske reagerade lite  då med när sjukgymnasten masserade? Jag vet inte. Jag ska dit på måndag och ska fråga då. Jag höjde hans försäkring för ett år sedan från 40000 till 75000 och det var då undantaget kom (vilket jag inte har sett, man ska läsa sina försäkringspapper noga). Det jag glömde fråga var om undantaget gäller för evigt, om det gäller på mellanskillnaden eller om han aldrig kan få hjälp för eventuella ryggskador. Jag ska ringa om det, men orkar inte just nu.

Tre veckor kvar…

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Haltade till igen

  1. Stackars Sting 😦 Å jobbigt att hålla honom så still också. Hur många prommisar går ni om dagen? Kanske kan ni korta ner ett par och putta in några 5 minuters till? Så blir det mera aktivitet.
    Vad har han för försäkringsbolag???? De kan inte sätta reservationer på skador som kommer under hundens liv, när han har ett blankt besiktningspapper som valp!!!!
    Kolla det ordentligt och bestrid det! Det var det dummaste!

    • Jag svarade ju över Messenger men skriver här med 🙂 . Johan gör det bästa han kan med tanke på att han har Elenor. Ja det är jobbigt för honom att vara så stilla. Jag ska ta det med försäkringsbolaget när jag har hans journal. Ska be om den på måndag.

Kommentera

