Det närmar sig

Snart är det dags för Stings och min debut i eliten. Det ska bli så spännande och jag har verkligen inga förväntningar. Det ska bli kul att se hur han håller ihop och hur momenten ser ut när vi tar alla utan belöning. Som vanligt är jag kass på att kedja men det får gå som det går.

Han har börjat förstå konen. Jag tror det för nu är han inne i en testarfas. Han springer fram och duttar på den. Men jag tror ändå att han kommer att dra rakt efter en apport men då är det så. Kanske tar han den i mitten så jag kan stoppa honom vid konen ;).

Platsen och sitt i grupp kan nog gå ok. De är ju stränga i eliten så kanske inte full pott men det ger sig om tassförflyttning och huvudvridningar ger avdrag. Jag tror inte han lägger sig på sitt men man vet aldrig. Hoppas, hoppas det inte är någon som går på de andra hundarna. De kör ju ettan samtidigt men kanske kör de inte platserna parallellt i alla fall. Lydnaden hoppas jag de har koll så de inte går efter Sting (eller någon annan hund) under lydnaden.

Fika och varma kläder ska med, nya kängor på. Tyvärr har jag opererat handen, tagit bort en knöl så jag har inte samma möjlighet att hålla koll på koppel med båda händerna eller belöna bra efter lydnaden. Men själva lydnadsdelen är ju koppelfri 👍.

Håll tummarna för att vi får riktigt roligt 🙂

Kommentera

