Rackarns bra!

Träningen på klubben gick jättebra ikväll också! Idag körde vi rutan, fritt följ, kryp och inkallning med ställande. Det var många hundar idag med.

Förra gången vi körde rutan var inte känslan på topp. Farten var dålig och det gick helt enkelt inte bra. Idag hittade jag en pipleksak i gömmorna. Körde honom först runt konan och det gick bra. Ställde honom vid konan och belönade det. Jagade sen ikapp mot pipis i rutan och det gick bra. Gjorde sen om det som en kedja och farten fanns där – woho! Avslutade med att jaga ikapp mot leksaken igen.

Även inkallningen med ställande (läggande tränar jag inte för det sitter för bra haha). Första gången belönade jag ett halvbra utförande. Bad mig skärpa mig och inte belöna för något jag inte vill ha och körde om med leksak bakom mig. Han smög när jag ropade haha! Men jag felade och gjorde om. Låtsades att jag skulle ta leksaken innan jag ställde upp och kallade in och wow vad han sprang. Stoppade på stället och vi sprang ikapp mot leksaken. Woho!

Krypet gick till en början sådär. Det är flera som släpper sina hundar för att göra av sig på planerna, det gillas inte att krypa i det – så klart! Även om bajsen är borta så finns dofterna kvar och det märktes. Men vi jobbade oss igenom det och fick flera fina kryp.

Hoppas jag kan träna på torsdag 🙂

Kommentera

