Skällapa!

Det märks verkligen att Sting inte är så tränad som förr.  Visst han kunde skälla på andra hundar då med men jises hunn! När vi tränar säger han inte ett pip, även idag var det full fokus på mig men inne i klubbstugan och ute när någon annan skällde…suck! Nästa gång ska jag vara en bättre matte och vara lite mer förberedd!

Träningen ikväll gick annars jöttebra! Vi behöver träna på positionen i kryp, han är lite för långt fram än men han är låg och fin. Kunde köra runda konen med både godisbyttor och apporter framme. Jag stoppade honom två gånger när apporterna var framme. Sa ordet övertydligt närmare konen en gång och då sa han Jahaaaa men varför sa du inte det då. Haha! Sa förr höger apport respektive vänster apport men jag använder ju armen när jag skickar så jag har tagit bort höger respektive vänster. De var överflödiga.

10 ekipage kom idag. Så roligt! Det märks verkligen att Sting tycker det är roligt att vara igång igen och speciellt på klubben och ju fler som är där desto mer koncentrerad är han.

Nu är jag ensam med Elenor resten av vardagarna den här veckan så det blir bara lite träning hemmavid men på lördag ska han ställas ut, första gången i championklass. Tyvärr ensam även denna gång. Men det ska bli kul att ”tävla” lite.

Kommentera

