Nu är vi igång

Idag var det första träffen i en träningsgrupp på klubben. Känns väldigt bra att vara en i mängden och inte,  som jag gjort förut, varit dragande i den.

Kvällens träning var mer mjukstart för Sting. Jag körde lite men sänkte kriterierna en del eftersom det var många hundar på planen samtidigt. Väldigt roligt! Det var även blandad kompott på erfarenhet, mål och hur långt man har kommit vilket jag tycker är kul.

Tanken är att jag kan få hjälp med deltagare i gruppen i framåtsändandet på träningarna. Ska försöka ta mig dit hela två kvällar i veckan.

Sting skötte sig väldigt bra ikväll. Jag är så imponerad av den hunden. Vi går och harvar själva, ibland med något sällskap. Vi har uppehåll länge och tränar sporadiskt. Så åker vi ut på klubben där det är drygt 15 hundar och han har full fokus och motivation att göra som jag säger. Platsliggning mitt i allt gick också bra (när jag bytte plats, det luktade tydligen skunk på första stället).

Imorgon blir det saktagående och skickande till target som gäller. Lite kryp och skall på det så :).

image

Kommentera

