Kass spårträning – eller?

När det går dåligt i hundträning som med all annan träning är det viktigt att tänka på de delar som ändå gick bra. Gör man det så verkar det inte så nattsvart som det från början kanske verkade. Spåret jag la till Sting här om dagen började klockrent, i ungefär 100 meter. Sen var han helt bortkollrad. Han letade och letade, hittade och spårade lite men tappade sen igen. Det var varmt och det var vindstilla och han har inte spårat så mycket i år. Det var det negativa. Det positiva var att vi i alla fall hittade slutet 😉 och att han faktiskt aldrig gav upp! Han skrek till en gång när han fastnade i en pinne och då fick jag säga att han skulle leta spåret och då fortsatte han. Men se var det bara för mig att inse att vi var borta från spåret (för jag mindes ju så klart inte var jag hade gått just där i starten haha) och njuta av det faktum att Sting verkligen letade och kämpade. När han hittade spåret kände jag det direkt i linan. Motivationen var på topp!

Tur i oturen att han missade alla pinnar för jag hade glömt belöningsgodis!

Tack vare att jag ändå gick in och tittade på det som gjordes bra så var det kassa spåret inte så kasst längre. Finurligt detta med positivt tänkande 🙂 .

IMG_20140730_184345

Bästa polare!

One thought on “Kass spårträning – eller?

Kommentera

