Hundhår, hundhår alla dessa hundhår

Jag gillar verkligen inte hundhår. Det kanske låter lite konstigt eftersom jag valt att ha minst en hund i hushållet? Men så är det. Jag gillar dem inte! Förr dammsög jag varannan dag, det gör jag inte längre 😉 . Då bodde jag i lägenhet, nu bor jag i hus. Helt olika antal kvadrat kan man väl säga. Men jag tycker fortfarande att det är skönt att ha städat och jag tycker inte att det är så illa att storstäda. Man borde anlita städfirma 🙂 . Men som inom hundträningen måste man tänka på belöningen när man ska städa! Man kan gå barfota utan att trampa på grus i alla fall tills nästa promenad är genomförd och ibland lite till (så jag ser till att Sting är rastad innan jag städar 😉 ). Håren däremot kommer tillbaka lite fortare. Men känslan av det lite renare golvet är min belöning. Detta gör att det inte är lika jobbigt att dammsuga. Det går ju faktiskt rätt fort också. På vintern är det ännu bättre. Storstäda, gå långpromenad med Sting (då kommer det ju inget grus in eftersom det är snö här J ), duscha, raggsockar och sen en kopp varm choklad. Gäller att pricka in det sista då Elenor sover 😉 . Hur som, ska man städa och inte riktigt gillar det – se till att tänka ut en belöning som gör städningen värt det. Eller anlita städfirma :P.

 

Kommentera

