Söndagsmys

Vaknade vid fem av en stånkande bebis. Kände mig rätt pigg så jag masade mig upp med henne för att se om bajset kunde komma utanför blöjan. Vi kör EC light. Kollar om hon vill kissa efter mat (ibland) och när hon vaknar efter sömn, innan och efter nakenhet på mattan och då jag hör att bajs är på g. Färre äckliga bajsblöjor och ingen röd rumpa (vilket i och för sig tygblöjorna hjälper till med). Dessutom ler hon alltid när vi står där vid handfatet i grodställning. Skulle hon vara ledsen gör vi det inte. Hennes villkor.
När vi var klara gick vi tillbaka till sängen för lite mat och när jag tittade på klockan nästa gång var den halv åtta. Tack för det :).

Vaknade till ösregn. Efter frukost hade det slutat så jag och Sting skyndade oss ut i skogen med uppletadesakerna i högsta hugg. Gjorde en 30 meter bred korridor och ungefär lika djup. La fem saker varav en på en rotvälta och en i en hålighet.  Under tiden låg Sting plats. Körde sen högintensivt. Höll bra belöningar och Sting hade ett bra tempo. Den sista fick jag köra om en gång men annars hittade han på en gång. Jättekul!

image

Tränade även skall på promenaden. Han försökte tjuvstarta men hellre det än en segstartad hund :).

Avslutade med två kedjor på lydnadsplanen. Ff och inkallning med ställande och sen ett zäta. Nöjd!

Väl hemma var Elenor vaken och ropade efter boobisar :). Mysig start på söndagen.

Kommentera

