Pimpling och apporteringsträning

Det går att kombinera nästan allt med hundträning 🙂 . Igår var vi ute på lite äventyr. Äventyr för att jag har gått över tiden, vet ju inte när det sätter igång. Vi åkte till en sjö vi har fiskekort och båt i. Vi hade med oss varsin semla, lite ved, pimplingssaker och hundträningssaker. Solen sken och det var riktigt varmt. Gick kanske 500 meter ut på isen och satte oss sen för att pimpla. Tyvärr kom det en drös skoteråkare utan vett i skallen så vi flyttade på oss för att få vara i fred (man tycker ju att de som kommer sist sätter sig på behörigt avstånd när man är på en stor sjö och tänker på att inte störa, men alla har kanske inte det i sig).

Jag vallade en uppletandekorridor till Sting, första sen i somras 🙂 . Jag la ut tre små fårflärpar som inte syntes i snön. Sting letade jättebra och det märktes hur kul han tyckte det var! Han hittade tre saker x 2 pass. Så klart, han såg ju när jag la ut men det struntar jag i just nu. Aktivering, inte tävlingsförberedande står på schemat nu.

Sen fikade vi och mös vid brasan. Johan fortsatte att pimpla och jag tog fram apportbocken och kampleksaken. Wow vilket apportpass vi fick till. Han sprang fort, grep och vände nästan samtidigt. Supernöjd! Snacka om taggad hund 🙂 .

Det var en väldigt mysig tur och jag är glad för att det inte satte igång då 😉 . Nu vågar vi nog inte göra det igen…men det sa jag då vi var på snöskotur också 😉 . Har en tid på förlossningen på torsdag för att kontrollera mitt blodtryck igen, det går upp och ner känner jag. Ibland trycker det över huvudet och ibland mår jag som vanligt. Efter pimpelturen igår slocknade jag direkt efter den sena lunchen, totalt slut. Men nöjd. Jag hoppas att vi slipper kontrollen på torsdag och att vi i stället är på hotellet och vilar upp oss efter den perfekta förlossningen 🙂 .

Kommentera

