God jul och gott nytt år!

Tiden går så fort! Nu har jag julledigt till och med 6 januari – underbart! Dock har min barnmorska bett mig att ta det lugnt i jul eftersom mitt blodtryck har gått upp, men jag är ändå ledig 🙂 . Försöker träna Sting lite varje eller varannan dag och det blir lite på promenaderna ute och så då han får kvällsmat inomhus. Mycket fjärr och det går framåt, han har snyggare bakåtsitt nu än förut, ska bara se att det håller även på avstånd i en kedja. Varje tisdag är vi ett gäng som försöker träna, får se om någon kommer på tisdag 😉 . Jag ska på återbesök hos barnmorskan då så vi får se vad jag får för dom angående blodtrycket då.

Det har äntligen kommit lite snö! Bara runt fyra cm men det är snö och det blir så ljust direkt vilket är underbart nu när det är mörkt stora delar av dygnet. Sting gillar det han med 🙂 . Han äter en del nu när den är så färsk och god, bara att skyffla in 😉 så matte får tänka på att ta ut honom mer för att kissa. Men det är också väldigt kul att springa i snö! Jag njuter av att se glädjen spruta ur honom när han drar iväg.

Jag hoppas det blir ett bra 2015. Det blir helt klart stora förändringar i familjen. Vi blir ju en riktig familj nu, med ett litet barn. Känns fortfarande helt overkligt även om min kropp visar rätt tydligt att det är något i magen. Men jag ligger precis på kurvan och känner mig inte tung och stor än, det är skönt så länge det varar. När julledigheten är slut har jag bara tre veckor och tre dagar kvar att jobba, det kommer att gå fort! Sen ska jag ligga i soffan och äta praliner tills det är dags 😉 .

I år har tävlingsåret varit helt ok, vi blev uppflyttade till högre klass spår och dessutom godkända i den klassen. Det är jag väldigt nöjd över! Att vi också hoppade upp till elitklass i lydnad säger en del om vad jag har för hund, han är rätt bra! Hade vi koncentrerat oss på en gren hade vi säkert haft ch i den grenen för så bra är han, men vi har inte bråttom. Jag hoppas att kunna starta i både bruks och lydnad nästa år också men det får vi ser, det är ju inte upp till oss om jag lyckas få till det. Dessutom blev Sting Svensk utställningschampion i år vilket också är kul. Jag hoppas att kunna ställa honom där det är lite konkurrens nästa år men det är inte lätt att hitta här uppe. SKK-utställningarna har ju oftast fler hundar med men jag vill inte betala ett medlemskap som jag inte är intresserad av annars bara för att betala in ännu mer för att ställa. Det får va med andra ord.

Nu avslutar vi detta år med ett julkort 🙂 . I och med snön och dagens solsken så blev det ju lite stämning i bilden tycker jag. God jul mina läsare!

DSC_0575-001

Kommentera

