En liten sak kan göra så mycket

Att få möjlighet att gå ett spår med Sting gör mig så glad. Han har sån glädje och motivation till träning och just skogsbitarna gillar vi allra mest!

Jag la ett spår med många små föremål. Det var kanske 500 meter långt, jag vet inte för jag pratade först med min syster och sen med min mamma under tiden jag la spåret haha. Jag lät det ligga i 1,5 timma innan vi tog det. Han spårade bra men inte helt noga till en början, missade de små sakerna i början. Får öka liggtiden lite till och se till att hålla in honom ännu bättre. Men sån en glädje! Han drar rejält i linan och vid tapp tar det inte år och dar innan han upptäcker det, går oftast bara någon meter fel innan han registrerar att han är galet ute. Svängarna är fina, ibland någon liten lov för att kolla åt vilket håll spåret går och sen är vi iväg igen. Idag låg det en plastsil (sån där liten till avlopp), två plastrullar från kvittorullar, två skinnbitar och en patronhylsa ute förutom slutet som fortfarande är en slutpinne. Han missade som sagt en skinnbit och patronhylsan men resten tog han fint.

Lycklig hund och lycklig matte. Struntar i att det är ruggigt och lite regn. Bästa hundträningsvädret!

Nu börjar det bli mörkt på kvällarna så snart kan man inte träna så mycket efter jobbet. Men jag ska försöka köra lite uppletande på promenaderna till veckan för det kräver ju ingen liggtid. Skogarna här runt medger inte spår med pannlampa tyvärr, för mycket bråte för att jag ska känna mig säker.

One thought on “En liten sak kan göra så mycket

Kommentera

