Belöningsplacering är a och o

Sagt det förut och säger det igen. Belöningsplacering är a och o. Jag glömmer det så ofta och när jag kommer på mig och ändrar så kommer resultatet snabbare, varje gång!

Tränar lite tricks med Sting. Vill att han ska föra huvudet bakåt,  lite som ni tänker er en hälsning. Jag belönade hans försök nere, tänkte att jag ville ha ett nytt försök så snart som möjligt. Kom inte så långt framåt. Så tänkte jag till lite 😆, pauser är bra för sånt, och ändrade till att belöna högre än han erbjöd nicken uppåt. Se där, nu börjar det hända saker :mrgreen:. Han har börjat fatta att det är något jag vill med en rörelse uppåt. Ska bli kul att se om jag lyckas shejpa det jag vill. Träning ger färdighet säger de ju.

Så glöm inte belöningsplaceringen!

Kommentera

