Spår – äntligen spår!

Ja, det var Stings utrop då han förstod att det var spår på schemat. Regnet öste ner, men vad gjorde det när man får sällskap ut i spårskogen. Först en promenad och sen fick vännen vänta medan jag la spåren. Sting fick ett runt 500 meter (som vanligt glömmer jag att mäta 😉 ) långt spår med lite svårigheter som att jag gick ner i ett dike (torrt) och följde fåran lite, några tvära vinklar och en spetsvinkel samt att jag gick över en grusväg. Grusvägen var svårast, den övergången är inte lätt. Men så kommer han på att vara lite mer noggrann och då går det hur bra som helst. Hela spåret gick jättebra och han var verkligen motiverad att hitta pinnarna. Han plockar dem inte men jag märker hur han verkligen vill hitta dem, så mycket att han i slutet stoppade upp för att kontrollera två ljusare pinnar, men det var ju inte rätt pinnar. I slutet får han sin godisstång och sen kampar vi. Han är helt vild i blicken och försöker sno godisen – älskart!

Vi ska ut och spåra imorgon med, eller om det blir uppletande då. Kul hursom 🙂 !

Kommentera

