Till Kramfors bk för lite träning

Åkte till Kramfors i måndags för ett längre lydnadspass. Vi fick lite hjälp med ff. Har ju fått kommentaren position då vi fått nerdrag men jag vet ju aldrig vilken position det brister i. Jag vet att han pendlar lite i sidled ibland och vi märkte att han även släpper i högersvängarna så det har jag att träna på nu.

Sen tävlingen i maj har Sting inte fått göra ett enda vittringspass. Jag tänkte köra lite själv för att friska upp kunskaperna lite men tänkte att jag ska träna på det jag behöver träna på också, att släppa taget och chansa ibland. Helt nya pinnar och jag höll den bara lite innan jag fick ett tävlingsmässigt upplägg. Sting letade över en gång, gick tillbaka och plockade rätt. Så lycklig matte var! Duktiga hund!

Här hemma har vi utmanat lite till. Johan har fått ta i pinnarna lite. Svårt sa Sting och letade över flera gånger och smakade på en. Men alla tre gångerna plockade han in rätt till mig. Så stolt matte!

Vi tränade även på runda i Kramfors. Vi har bara kört det på nära håll men jag fick till riktigt bra fart även på avstånd genom att lägga honom och gå halva sträckan själv och sen säga kommandot. Runda använder jag, kanske ska byta till konan eller liknande? Vad tror ni? Duktig hund oavsett jättenöjd med detta!

Platsliggningen gick jag ut långt på men gömde mig inte, fokus på hakan i backen vilket såg fint ut.

Mycket nöjd med träningen och Sting tyckte det var på tiden att vi tränade lite mer ihållande.

Två veckor kvar av semestern! Jag njuter något ofantligt 🙂  .

Idag är det Miras födelsedag förresten. Hon skulle ha fyllt 13 år. Två av nio är i livet ännu och en av dem är pojken Miro som finns hos Beate på kennel Njarga där även deras pappa fanns. Älskade fina hundar! Grattis Miro ❤

Kommentera

