Väntar på besked om tävling

Vi är första reserv på en hkl-tävling på onsdag. Jag vet att en har fått avböja tävlan men inget har jag hört. Idag mailade jag för att höra om jag ska infinna mig på tävlingsdagen. Jag kanske är lite konstig men jag tycker att man meddelar så snart man vet om det är så att en reserv ska vara med. Jag hoppas att det inte har blivit något strul, vore verkligen kul att få testa en tävling till innan sommaruppehållet (finns inga brukstävlingar här under sommaren).

Sting har äntligen börjat fatta inkallning med ställande. Nu springer han långsamt och stannar utan att jag har sagt något. Det är framsteg det 🙂 . Så bara släta inkallningar innan eventuell tävling 🙂 . Krypet går som vanligt bra, vad som hände på förra tävlingen vet jag inte men vi var inte ensamma om att nolla det momentet. Skall går också bra, han kan sluta skälla innan kommando men jag låter honom ofta skälla ganska länge så det ska nog inte vara något problem på tävlingen. FF är rätt jämt, men jag vet att han är lättstörd när vi kommer nära där domaren och sekreteraren sitter, han brukar tappa fokus och position där. Men det är en småsak! Tungen ska vi köra imorgon på träningen. Först den lätta och sen den tunga. Hopp-sitt ska vi också köra imorgon. Om jag kommer med på tävlingen hamnar jag troligtvis i den gruppen som startar vid klubbstugan, alltså lydnad först. Det ska bli kul att se vilken skillnad det gör för hans prestation. Orkar han uppletandet som eventuellt kommer sist? Är fria följet snyggare när han får köra det först? Spännande 🙂 .

Var upp till SM i lydnad och agility lite idag. Det var väldigt bra för motivationen att träna. Köpte två nya leksaker och satte igång direkt vi kom hem till Stings stora glädje!

Nu är det tre veckor kvar till fyra veckors semester. Ska bli så skönt! Så har jag lite sparat som jag kan ta ut senare. Gött!

Kommentera

