Utveckling under vintern!

Spårade med Sting nu i eftermiddag. En nyfunnen vän, Maria, la ett runt 800-900 meter långt spår med två pinnar plus slut. Det fick ligga i runt 1,5 timme. Innan jag gick mitt spår fick jag gå bakom henne då hon gick med hennes hund, en perrotik. Vilken hund! Den började spåra direkt den kom ut ur bilen, ville hitta spåret direkt! Jättekul att se och extra kul eftersom det inte är en ras man ser varje dag.

Sting började sitt spår väldigt bra, jag håller igen lite med kortare lina för att han inte ska flyga så. Han spårade så fint! Av någon anledning gick han över första pinnen, jag vet inte om det berodde på att han inte brukar gå så länge utan pinne. Han kanske slarvade med näsan där helt enkelt. Sen markerade han en klädnypa som Maria hade tappat, jubel från mig 🙂 . Sen hände något. Jag såg en pinne, Maria hade inte lagt en pinne där och i förvirringen så riktade jag av Sting från spåret. Han var rätt, jag är övertygad om det men jag lyckades ändå styra av honom. Vi velade då av en bra bit och Maria stoppade oss. Jag stoppade upp Sting och kallade in honom, belönade honom med min röst och han gav en puss som tack. Detta är jag jättenöjd med! Förra året då Sting gick fel och velade lite blev han låg då jag kallade in honom eller då han inte visste var han skulle. Jag kunde nu ta upp honom igen till området där spåret gick och han hittade det till slut och spårade och markerade de två andra pinnarna jättebra. Jag är så nöjd med spåret! Förutom tappet på mitten så spårade han jättefint! Han ”dog” lite efter drygt hälften, tempot gick ner lite men mer mer träning på långa spår så löser det sig.

Skitnöjd helt enkelt!

Kommentera

