Lite pilates

Idag har vi satt fart på pilatesbollen. Han kan kommandona, res och ner. Jag har bollen mot stolen jag sitter på men håller inte i den och det märks att han jobbar, hela bollen skakade. Två pass har vi kört i dag, tänkte att det skulle bli minst det varje kväll.

Har tränat en del på sakta gående också, inomhus går han fint nu. Utomhus travar han en del men det går bättre och bättre. Det börjar att bli riktigt rolig träning.Vittringen gick också bra idag, med godare belöning fick jag också mer fokus hos Sting – ta i trä. Han tar dock omtag ibland så det får jag hålla koll på och träna. Känns inte riktigt rätt att fela för omtaget än, jag ska försöka hitta rätt nivå och träna det för sig än så länge tror jag.

Har även spårat ett spår med lång liggtid idag, det däremot gick inte alls bra 😉 . Jag skulle gått av det egentligen men tragglade på.

Positiva delar var att han trots att jag krånglade till det en gång inte blev påverkad av det. Han gav heller inte upp trots att vi gick en bit tills jag visste var spåret gick igen och kunde släppa på. Då letade han upp spåret direkt och tog det. Men överlag, ett riktigt skitspår. Vi tar nya tag.

Jag tycket detta är ett perfekt sätt att vila Sting. Det han inte får göra är att anstränga sig fysiskt och han ska träna musklerna genom att gå vilket gör spåret perfekt.

Nu börjar vi båda två bli rejält trötta på att inte gå dock, en vecka kvar innan han är frisk. Nu har jag inte ens hört antydningar till hostningar, men jag är också väldigt noga med att han inte ska ha högre fart än långsam trav. Han är helt galet pigg. Härligt!

 

Kommentera

