Ner i botten och sen uppåt igen

Jag såg så fram emot att Malin skulle komma hit på torsdag, jag skulle på kurs med mina fina vänner. Så hostade Sting igen! Bara att börja räkna om karensen 😦 . Så det blev ingen kurs och det blev inget besök av Malin. Så surt! Jag var jättedeppig, det kändes som att det bara går emot mig hela tiden. Det är ju inga allvarliga saker men det känns ändå.

Idag började det gå uppåt igen. Vi var hos sjukgymnasten och efter att ha varit medicinfri sen i måndags så gör det inte ont något mer. Jag stirrade ut Sting rejält då Ann skulle massera och känna över honom och när hon kom till området såg man att Sting kände efter men sen inget mer. Han njöt av massagen och tyckte det var allmänt trevligt. Jag blev så glad!

Vi pratade om hur vi bäst kan sätta igång honom igen, att släppa honom nu är det inte tal på 😉 . Jag ska börja med att gå ut i skogen och gå på sidan av stigen, skritträning. Detta tillsammans med träning på pilatesboll, gå slalom och lyfta på benen. Sen öka på motionsmängden och hastigheten och inom kort får vi köra på som vanligt igen med träningen. Känns så skönt! Känns också skönt att jag har jobbat med honom rätt hittills, att han är välmusklad och mjuk i musklerna. Inga överdrifter och ingen hårdhet.

Jag får dessutom tillbaka en del av rehabkostnaden på försäkringen, guld att ha extra allt på försäkringen ibland.

Vi firade detta med ett 400 meter långt spår. Spåret började utanför oss, asfalt upp till en väg in på vår allmänning, över en gräsplan och genom skogsdungen och över några stigar. Han tog spåret direkt vid brevlådan, spårade bra uppför backen, jag fick ta av honom pga en parkerad bil och släppa på igen men det var inga problem. Han missade en pinne, både jag och han gick rakt över den men just där tror jag han hoppade vid sidan av på något sätt, men resten gick jättebra.  Det roligaste var att han klarade övergångarna jättebra och visade på jättestor motivation hela tiden. Det var kul att variera spåret!

Han får ju, pga att kennelhostan inte är helt över än, inte anstränga sig så mycket men jag ska lägga ett spår till på söndag med lång liggtid. Då blir det hjärngympa och träning av muskler samtidigt och han får något roligt att göra.

Har hopp!

8 thoughts on “Ner i botten och sen uppåt igen

  1. Härligt att han är smärtfri men trist att ni missar besök och kurs som du sett fram emot så mycket! Hoppas ni kan boka om. Ska nog lägga spår till Gaia nu snart med.

Kommentera

