Börjar bli uttråkad

Ja, det börjar faktiskt bli tråkigt detta, att inte få träna som vi vill. Förlåt att jag tjatar men vi hann ju inte igång efter noskvalstren innan det var dags igen. Så ser man alla som är ute och tävlar och jag blir så sugen! Jag vill också tävla ju! Sting vill träna, jag vill träna…på riktigt.

Men samtidigt är jag tacksam för att det bara är kennelhosta och lite ont i revbenen, det handlar ju bara om några veckor.

Vi fortsätter med vårt sakta gående, vittring och fjärr. Tränade även dold plats ute igår men grannen på andra sidan skogen tittade så konstigt på mig där jag stod bakom ett träd (han såg inte Sting) så jag gick fram efter några minuter.

Vittringen går upp och ner, ibland ser det riktigt fint ut och han tycker det är jättekul! Andra gånger joggar han fram och engagerar sig inte alls. Kan ännu inte se vad det är jag gör för skillnad mellan gångerna, men det kommer säkert. Idag tränade vi inne för det har blivit kallt igen och jag vill hålla honom inne från kylan nu när han inte är helt frisk. La pinnarna så de även låg i ett annat rum, men han letade jättefint och hittade varje gång. Lite smakade han på dem första gången, missade att fela och bestämde mig för att titta efter det de andra gångerna. Då smakade han så klart inte. Däremot fick jag fela en gång då han gick fram utan att börja leta direkt, han gick över några pinnar. Det vill jag inte ha så jag ropade tillbaka honom. Det tog han fint för nästa gång började han leta direkt och fick så klart supermycket beröm för det fina resultatet. Tydlig målbild, hört om det någon gång 😉 .

Sakta gående gick lite sämre idag, han gick fortare och började gå direkt och när han gör det går det för fort. Men vi kämpar på och det är rolig träning 🙂 .

Nedräkning 1. På fredag ska han till sjukgymnasten
Nedräkning 2. I helgen är han fri från kennelhostan

Nedräkning 3. Nästa torsdag kommer Malin!