Vila i fina naturen

Nog för att vi ska vila, men vi håller oss inte hemma en fin lördag för det. Tur vi har nära till havet. Även om vi fick åka en halvtimma eller liknande för att komma till detta ställe så är det inte långt att gå, riktigt mysig fika och mysig stund.

Sting tyckte jag var alldeles för långt bort, han ville inte äta ben där inte. Men det var där hans tassar inte ramlade runt bland stenarna så det fick bli så ;).

Hittade massa skrot, troligen från något skepp, på stranden. Vi blev väldigt nyfikna på vad som kan ha hänt.

Jag hoppas att vi inte tog slut på honom nu men vi  gick inte långt och kände verkligen att vi var tvungna att njuta lite av första värmande strålarna. Lite roligt är det att vid samma tid förra året åkte vi skidor vid havet och satt i en snödriva och njöt av solen i – 5. Jag vet inte vad jag gillar bäst, den tiden är också bra härlig.

I fredags fick vi hembesök av sjukgymnasten, de ville inte ha in honom på stationen med kennelhosta och då erbjöd hon sig att komma hem till mig. Det är service det! Känns väldigt skönt att inte förlora värdefull rehab på grund av kennelhostan. Glad nyhet är att han är bättre, han ömmade och smackade med munnen och ville inte riktigt sitta stilla. Men inget skrik och efter att hon värmt upp området kunde hon massera en mycket avslappnad hund. Att han kunde hålla sig vaken var ett under.

När hon skulle stretcha honom genom att föra en godis mot rumpan som han fick sträcka sig efter trodde han att det handlade om omvänt lockande, haha jättekul att se. Hon fick säga varsågod varje gång, annars stelnade han till och kunde inte ens titta på godisen.

Jag fick välja själv om jag ville gå en gång till. Eftersom han får medicin nu, ska ha sista imorgon så ville jag ha en sista koll på fredag. Hoppas så att det är bättre igen då!

Har satt fart med sakta gående (en del i framåtsändande). Ska jag få till momentet något sånär innan hösten (räknar inte med att ha något att visa upp på senvårens tävlingar, om vi kommer med) så är det ju bra att träna också, tycker ni inte 😉 . Jag började med godis i en skål och samtidigt träna på att kunna stå framför mig utan att börja trava iväg direkt. Nu helt plötsligt fattade han idag, han travade första gången men sen gick han varje gång. Jag tog bort skålen ibland och även då fungerade det bra! Jag vill att han ska gå frivilligt då jag trampar bakom honom, i början sa jag ”gå” när jag ville att han skulle börja gå men nu senaste gångerna så går han självmant och mycket långsammare än då jag säger ”gå” så jag hoppas att vi kan fortsätta så.

La upp en film på facebook som jag gjorde officiell: https://www.facebook.com/photo.php?v=10152063765818992

Tränade även fjärr och fick till några fina bakåtskiften, stå till sitt även på längre avstånd. Tycker dock att det går segt så det ska verkligen bli skönt att få hjälp framåt av Malin som snart kommer ner igen för att hålla kurs, denna gång tillsammans med några av mina träningsvänner. Jättekul ska det bli. Jag kan nog inte träna inkallning med ställande, det är för nära rehaben. Så jag ska ta fjärr, vittring och sakta gående tänkte jag.

Imorgon är det en ny vecka, hektisk men jätterolig 🙂 . Nästa helg ska Sting även vara smittfri och frisk från kennelhostan – woho!

Kommentera

