Allt på en gång

I början av året fick Sting kennelhostevaccin i nosen. Efter det fick han biverkningar och blev allmänt påverkad och fick noskvalster. Sen skrek han då han skällde och en skada upptäcktes på revbenen mellan frambenen. Troligen har han haft den ett tag utan att jag närmare har tänkt på det och han har inte tydligt visat något. Där kunde det vara slut, men det är det så klart inte. Natten till söndag vaknade vi upprepade gånger av att Sting höll på att dö, ja han ser alltid döende ut då han spyr eller liknande på natten. Vill inte resa sig utan lägger sig på sidan. Denna natt var det hosta, tre till fyra attacker under en natt. Ja, tack…kennelhosta. Söndagen var relativt lugn, ett tillfälle inne då han blev upphetsad och harkel ute då han ansträngde sig. Nu var jag helt säker. Vila och meddela dagis att han inte kommer in på tio dagar. Har hört att en till på dagis har kennelhosta och de går ju nu så det var väl rätt väntat.

Så han kommer precis bli frisk och smittfri, med några dagars marginal, tills Malin kommer ner för att hålla kurs. Kanske är han även friskförklarad av sjukgymnasten, men det vet jag tidigast veckan innan.

Nu kör vi lugn träning av två orsaker. Vittring i skogskanten här bakom, lite kryp och fjärr. Krypet såg riktigt fint ut, lugnt och i rätt position. Lite vila gjorde susen på farten, nu ska jag bara hålla i det också. Att ligga verkar inte påverka honom heller, när jag säger ligg smäller han i backen. Jag har ju även fått tillåtelse att träna det så jag tänker fortsätta med det. Vittringen klarade han alla försök, trots ny miljö. Supernöjd! Fjärren är bra nu, jag är inte helt nöjd men vi är på väg. Körde även lite ff och han gick så fint! Jättekul, för det har vi inte alls tränat på flera veckor.

Nu är det kvällen 🙂 .

3 thoughts on “Allt på en gång

Kommentera

