Revbenen gör ont!

Idag var vi hos sjukgymnasten, Ann Timan. Vi fick även med en massör på köpet, bra deal tycker jag. Ann kände igenom Sting mycket noga efter min beskrivning av vad som var problemet. De fick även se filmen då han skriker till.

Sting är en hund i god form. Han är välmusklad med mjuka, fina muskler. Massören kunde kanske känna en liten spändhet bak men den var så liten så det var i princip inget alls. De kände på hans muskler och tyckte det var kul att han hade rejäla bulor som de kunde följa, till och med mellan skulderbladen var han bra musklad. Ann fick ta i lite och försöka klämma sig in till benen för att känna där. Sting njöt av massagen och undersökningen, han riktigt mös med ögonen. Hässjade och gäspade en hel del och sov nog gott på dagis sen. Han såg och kändes bra överallt förutom på ett ställe. Revbenen mellan frambenen. Där reagerade han ganska kraftigt och ville inte vara med längre. Massören fick ta över för att lugna Sting lite innan han kunde bli undersökt igen, han spände sig. Ann behandlade honom genom att ”mobilisera” benet, hon tryckte upprepade gånger på det. Det ska upprepas nästa fredag också. En veterinär kom in för Ann tyckte att han kanske skulle må bra av lite inflammationshämmande medicin, för troligen har han en inflammation på området. Även veterinären berömde hur fin han såg ut att vara i form. Jag kommer att leva på det länge, nu vet jag att jag tränar honom rätt vilket känns skönt.

Så klart kan jag ha missuppfattat något av det Ann sa till mig så detta är mina ord på hur jag har förstått det hela.

Så nu är det Rimadyl i 10 dagar, återbesök hos Ann åtminstone två gånger till och sen kan vi förhoppningsvis sätta igång igen!

Väldigt skönt att få ett svar på vad som troligen var problemet. Kanske hade han så ont då han skrek vid skall på grund av att benet rörde sig? En möjlig förklaring.

Vi får fortsätta med vanliga promenader, i koppel så han hålls travande (om jag inte kan hålla honom travande lös vill säga) och fortsätta med den lydnaden jag kör idag. Inga snabba moment men annars som vanligt.

Kommentera

