Skriker då han skäller

Gick långtur i fredags, det blev nästan en mil innan vi var hemma…i snöoväder. Kan säga att jag var väldigt nöjd när vi var hemma. Dock var det inte en så rolig promenad, Sting skäller ju då och då vid möte med hundar. Igår när han skällde började han dock skrika direkt. Han skrek som en stucken gris, jätteotäckt! Detta hände tre-fyra gånger på turen och jag såg verkligen ingenting. Han gick som vanligt, skuttade och ville leka. Hemma studsade han iväg och sprang bak huset och drog en vända, inga problem. Inomhus hade jag skallövning för att se när han fick ont. Jag tyckte att det var då han hade huvudet högt som det blev otäckt, då tjöt han till igen. Slutade med skallträningen direkt då, vill inte förstöra momentet och något var ju galet, men vad?

Tankarna snurrade, sträckning? Var i så fall? Ryggen, tassen, nacken? Jag kollade munnen, klämde på tassar och ben, masserade kroppen och fick ingen reaktion någonstans. Kollade öronen och de såg ok ut och  luktade som de ska. När jag pillade i öronen fick jag inget gegg upp, dock reagerade han lite vid höger öra. Kopplade dock inte det till skriket, så stor reaktion var det inte. Dock hade jag ingen rengöring hemma så det fick vänta.

Jag valde att ge honom rimadyl för säkerhets skull. Något som lindrade det som tydligen gjorde ont. Det funkade bra, en labrador ville hälsa på Sting och han skällde till då han såg honom och det blev ingen reaktion.

Så igår sa Johan att Sting hade skakat huvudet vid skall ute igår. Då slog det mig att han faktiskt hade skakat huvudet onormalt mycket på promenaden, dock inte i direkt anslutning till skall. Jag hade inte tänkt på det direkt då, mer än att jag reflekterade över det. Men det blåste och snöade så det gjorde ont i ansiktet bitvis så jag trodde ju att det berodde på det. Så pep Sting till då Johan var i närheten av öronen och rörde, vid nacken. Så nu är jag nästan säker, det är öronen. Jag ska ringa veterinären imorgon men redan nu känner jag mig övertygad om att jag har rätt. Han kan inte ha ont i nacken om han dödar leksaker och kampar som en galning, eller springer runt som en dåre som han gjorde igår.

Håll tummarna nu för att det är öronen och att det är lätt att fixa.

2 thoughts on “Skriker då han skäller

Kommentera

