När hunden verkligen tänker

Ibland märker jag väldigt tydligt i träningen att det inte bara är benen som jobbar utan hjärnan hamnar i fas med benen. Alltså när jag verkligen märker att här tänkte Sting till!

Jag tränade fjärr igår, märkte att han slarvade med bakbenen, han flyttade dem någon cm varje gång. Hade släppt igenom det utan att jag hade tänkt på det så det var ju inte så konstigt att det fortsatte. Beslöt mig för att bli sträng, han fick göra om varje gång. Fick fela honom några gånger men så helt plötsligt gjorde han flera upprepningar, visserligen väldigt överdrivna men åh så snygga förflyttningar och tassarna flyttades inte en millimeter. Detta var häftigt att se!

Detta visar ju att jag kan fela ut flera gånger och han ger inte upp utan tänker till och försöker ännu mer, i alla fall i detta moment. Bra för mig att veta.

Annars är han pigg och helt normal igen. Rimadylen gav effekt redan efter en dag och nu är han fullt galen igen och pockar på motion och hjärngympa. Härligt! Nysningarna och hostningarna har minskat rejält de också.

Kommentera

