Älska delarna

Är det något jag älskar att träna så är det delar av moment. Kanske därför jag har så svårt för kedjor 😉 .

I förmiddags fick jag hjälp av Johan för att träna snabba ingångar med apport, vittring utan att jag la ut (det var ju i och för sig ett helt moment 😉 ), inkallning med ställande – med  fokus på själva bromsen. Träningen gick jättebra, han reagerade fort på stanna, kom som en kanonkula med apporten och hade fin glädje på alla tre vittringarna.

Nu på kvällen tog jag ett pass med gripande av metallen, jag har tejp på den men har tagit av ett av de två lagren. Även fjärr, platskommando och sidoförflyttningar gick jag igenom. Jättenöjd med träningen och nu känner jag vi har fått genombrott på framförallt fjärren och metallen…hoppas jag 😉 .

Gripandet är snabbt nu, tejpen hjälper ju givetvis till men träapporten har samma klipp. Jag hoppas att kunna ta av tejpen långsamt nu och få till fortsatt bra gripanden.

Fjärren märks det direkt då jag inte riktigt är med, då glömmer jag att säga kommandon och det blir lite ”hafsigt” vilket syns i början av fjärren. Sen koncentrerar jag mig och då går det bättre, riktigt fina förflyttningar mot förut. Vi är på gång här känner jag (jag har nog sagt det förut men nu hoppas jag att det håller i sig). Så klart är vi inte riktigt där än, det är småförflyttningar men det ser mycket bättre ut än förut. Han tycker dessutom att det är vansinnigt roligt 🙂 .

Platskommandot går bättre och bättre, inte 100 plats med hakan på alla kommandon men det är nära. Hoppas så att han lägger hakan på tävlingen!

Sidoförflyttningarna har jag börjat lära Sting att han ska stå då jag knixar. Just nu gör jag det övertydligt och säger stå också men ibland testar jag att bara knixa och ibland reser han sig då. Tanken är att jag senare ska minska på knixandet så bara han ser det och stället sig upp då vi börjar förflytta oss. Ser snyggare ut, eller kommer att se snyggare ut.

Delar som sagt, roligt att träna 🙂 .

2 thoughts on “Älska delarna

    • Tack så mycket. Min sambo höll i Sting (sting satt) medan jag sprang/gick ut på långt avstånd. När jag vände mig om presenterade Johan apporten. Sting tog den och då släppte han honom. I början belönade jag starten men sen fick han springa längre innan han fick släppa och ta leksaken.

Kommentera

