Kedja med fritt följ och rutan

Vi började år 2014 med en mycket trevlig träning med vänner. Jag skulle börja detta nya, förhoppningsvis härliga år med en kedja. Fritt följ och rutan. Jag ser så klart mycket att peta i men oj va fint det var! Han var med och han hade kul, vi hade kul! Fria följet är mer elit än trean och trots att vi aldrig har tränat på språng mars i vändningar så gjorde han det jättebra! Rutan har vi tränat på som Malin instruerade och vilken skillnad! Så bra fart och så fint ställande! Woho! Är så lycklig just nu. Tänk vad ett riktigt bra träningspass kan göra för känslan och tävlingstarmen.

Jag har i alla fall bevis på vår fina kedja, film här nedan.

I fria följet vill jag vill förbättra kontakterna i halterna och rörelserna i sidoförflyttningarna, matte måste lära sig höger och vänster bland annat. Men fin känsla och fin attityd, älskar speciellt svansen i sakta marsch 🙂 .

Rutan, ja vad säger man. Fin fart, fint ställande. Han höll på att springa mot mig då jag sa ligg, har gett belöning flera gånger för ställandet. Men han valde att lägga sig och så kom han som en kanon då jag ropade. Åh, den satt och jag behövde verkligen det 🙂 .

2 thoughts on “Kedja med fritt följ och rutan

Kommentera

