Julen är över och snart börjar ett nytt spännande år

Började min långa ledighet med att bli sjuk, förkyld med en hosta som satte stopp för de flesta aktiviteter. Jag har dock svårt att vara stilla så jag passade på att baka knäckebröd, julgodis och lite annat samtidigt som jag vilade i perioder. Sting tyckte det var astråkigt.

Vi åkte ner till Johans föräldrar och sen vidare till min mamma och syskon. Det var en mysig jul, men som alltid lite stressig och mycket som ska hinnas med. När det var dags att åka hem kändes det väldigt skönt. Borta bra men hemma bäst heter det ju och det är helt sant.

Stannade hos Hanna och hennes respektive och fick se deras nya lya. Roligt att få träffa henne igen och att gosa med Gaia. Sting tyckte att hon var vansinnigt fin som vanligt 🙂 .

Trots att vi har varit på resande fot har jag och Johan över en veckas ledighet kvar och det känns otroligt skönt! Vi hinner riktigt vila upp oss och jag hinner träna hund på dagtid.

Började med en joggingrunda idag. Sting har ont i sina ”rumpmuskler” och behöver trava mer. Har svårt att få honom att göra det så nu ska jag verkligen försöka att jogga några dagar i veckan så han kan få slappna av i ryggmusklerna. Efter joggingturen som var på fyra km åt vi lite frukost och sen vidare till lagerlokalen som vi har som träningslokal på vintern. Jag har börjat få riktigt träningssug igen och det känns som att det är på tiden 😉 . Det var många hundar där och hög volym med alla hundskall. Sting var lite mer lugn än vanligt, reagerade troligen så eftersom de som skällde var dubbelt så stora som honom och det var honom de riktade skallen mot. Dock gick han riktigt fint fritt följ och när jag kastade godis för att få till ställande/läggande spontant mot mig så fick vi till riktigt fina positioner. Testade zätat och alla skiften funkade fint. Även plats på kommando funkade. Lite sämre med fjärren, han gjorde skiften men han var okoncentrerad och lite splittrad. Men det var första inomhusträningen i hallen och med över 20 hundar varav många stora hundar som skällde så är det inte konstigt att han inte är riktigt som vanligt så jag är nöjd.

Imorgon ska vi träna rutan ute på tomten, enda platsen som är isfri. På em ska vi ner på stan för lite mellandagsrea, men då får Sting vara hemma. Nu börjar nyår närma sig, det märks för det smäller då och då. Inget Sting bryr sig om dock, tack och lov.

Kommentera

