Mycket bra träning

Igår…nej förresten idag om man räknar noga, kom Malin på besök. Jag ska få personlig träning i helgen och idag var första träningspasset. Jag ville ha hjälp med rutan (fart och ställandet), fritt följ (ljudandet i starter) och fjärren (han rör sig framåt).

Filmade en liten snutt på fria följet, han har väldigt mycket förväntan då någon kommenderar så varje gång Malin kommenderade eller jag sa ”ja” så fick han en godis om han var tyst. I början väntade jag för länge och fick ett litet ”hiii” men sen fattade han. Jättebra! Han har en så fin attityd i fria följet och får jag bara koll på ljudet så har vi ett mycket fint fritt följ!

Rutan fick vi fina tips på. Jag ska tänka mer träning och mindre tävling. Mer jakt och mindre allvar. Jag vet med mig att jag tidigt för in allvar i träningen så fy på mig där. Nu ska det bli ändring för jag vill ha fart och tryck in till rutan! Den fick vi tyvärr inte på film, ska försöka få till det imorgon.

Bara för att jag ville visa att han inte ställer sig i rutan så ställde han sig på varje kommando, skitfint! Ska testas i morgon med 😉 .

Fjärren fick jag inte heller på film och den rör han sig framåt på. Mer träning på den inomhus är det tänkt…det är snö och blåst ute så det blev både halkigt och svårt att höra för hundarna.

Fick även träna med Skibbe lite. Åh va kul det var! Han är så fin och så trevlig! Film.

Vi tränade i en timma ungefär, i snålblåst och snöfall. Bra jobbat både mattar och hundar 🙂 . Nu har vi även handlat lite godricka så efter lite mer träning och sen lunch 😉 så är det dags för promenad och sen middag hos vänner till mig. Trevlig lördag…jag menar fredag 🙂 .

One thought on “Mycket bra träning

Kommentera

