Störningsträning till max

Skyltsöndag. Jag och Sting tog bilen till stan och Sting skällde av glädje då han kom ur bilen och såg att vi var på stan. Stollehund! Han snurrade och svansen gick medan han lyckligt såg sig omkring.

Vi gick sedan in mot stan medan Sting tog in alla dofter, ååååååh så mycket folk och bilar, ååååååh vad det luktar gott här, ååååååh vad det blåser i min näsa. Det blåste rejält och mer skulle det bli, på väg tillbaka till bilen fick vi ta i för att komma framåt.

Det var mycket folk på stan, det första som händer när jag tränar Sting (lite ff) vid kören är en person från kristdemokraterna som försöker stoppa något i händerna. Nejtack, jag vill inte ha något mer i händerna tack. Sting skötte sig jättebra, skällde lite på några hundar men annars tyst. Något upphetsad över allt roligt men direkt jag sa fot så hade han full fokus på mig. Jätteduktig! Vi gick ett varv på stan och gick sen in och köpte ett stort ben och ”godisdeoderant” innan vi vände hemåt igen. Nöjda och glada.

Nu har vi nedräkning. Malin kommer äntligen! Woho! Det ska bli så kul och jag behöver verkligen denna kick i arslet för att komma igång med träningen igen! Välkommen vännen!

One thought on “Störningsträning till max

Kommentera

