Min första vecka med LCHF

Nu har en vecka gått. Den gick fort och det har gått jättebra!

Jag har ätit massor av god mat, jag har ätit min första blomkålssoppa och en kycklingpaj som var gudomligt god! Har inte haft problem med frukost, det har varierats för jag har velat smaka på så mycket. Plättar, pannkakor, gröt och turkisk yoghurt. Mums 🙂 . Jag har inte haft sug efter en enda macka! Jag har haft godissug men det har varit under kontroll, en kväll tog jag rester från frukosten dagen innan, plättar med hallon och grädde och det stillade allt.

Det var först i förrgår som jag märkte att jag påverkades fysiskt negativt av övergången. Jag var helt slut i kroppen, och kände ”träningsvärk” i låren. Igår sa Johan att jag hade dålig andedräkt så nu är sockret på väg ur kroppen. Mer Magnesium och vatten står på min meny. Snart är detta förbi och så jobbigt är det inte, mer kul att kroppen snart har gjort sig av med det mesta av skiten.

Efter en vecka har jag gått ner 2,4 kilo och minskat 6 cm på midjan. Jag är piggare, har gått och lagt mig efter tio varje kväll (somnade halv tio förr och då hade jag klagat länge på att jag var trött). Det bästa är att jag inte får eftermiddagsdippen på dagarna, matkoma har varit helt borta!

Jag är också helt bra i magen och känner mig inte uppblåst.

Bara positiva känslor än så länge! Säger som de andra som kör LCHF, det är ingen diet, det är en livsstil.

Kommentera

