Sting har varit på massage

Lät Sting få massage idag då han var på dagis. Kostar bara 150 kronor, jättebra. Det ska han få fler gånger.

Jag fick ett skrivet papper med mig då jag hämtade honom eftersom massören gått hem. Perfekt, då glömmer jag ju inte vad hon tyckte.

Sting är en välmusklad kille med bra spänst utan överdrifter.

Han var bra i ryggen förutom i länden där han var hård och reagerade vid töjning, samma på lårens framsida. Han var även något mer musklad och hårdare på vänster sida av halsen, vilket tydligen brukar vara höger vanligtvis. Annars var han fin och mjuk och i fin form. Hon tyckte att han var en trevlig kille som var lätt att arbeta med.
Nu ska jag ut och travträna Sting, han ska gå i långa travpass för att låta ryggen slappna av och stärka bukmuskulaturen.

Jag har märkt att han har reagerat bak men han har alltid varit så känslig om sina rumphår så jag har inte tänkt på det. Kanske har han haft det länge, jag vet inte och jag tänker inte lägga ner tid på att fundera på det. Han är inte sjuk, han ska bara se till att få koll även på de musklerna. Allt annat var bra.

6 thoughts on “Sting har varit på massage

  1. Åh, vad mysigt för Sting och BRA för dig att få veta och kunna åtgärda. Blev genast sugen på att låta Gaia få prova. Bara att kunna slappna av när någon masserar henne vore ju nyttigt. Är bekant med en tjej i Arvika som är utbildad hundmassör. Kanske skulle testa!

  2. Mysigt med massage för Sting! Super att man också får veta vart som skulle behöva lite muskler mm. Skulle gärna lämna Nicci på massage, men vet inte vart…

    • Kolla med veterinärstationerna i närheten. Vi har en här, förutom hon som fick massera Sting denna gång. Det brukar finnas någon annan också men det är nog google bättre på än mig 🙂 . Väl värt pengarna!

Kommentera

