Så mycket det finns att upptäcka!

Efter fyra dagar med LCHF så känns det inte som ett alternativ att vända tillbaka. Jag saknar inte ens bröd, hur sjukt är inte det 🙂 . Men det är ändå gott med bröd så jag kommer att baka LCHF-bröd då och då. Om inte annat för att undersöka om det är gott 🙂 .

Det finns så mycket att upptäcka och så många rätter att prova! Detta var definitivt rätt väg att gå för att fortsätta mitt arbete med mat.

Fyra dagar och faktiskt ett kilo mindre så mår jag så bra! Jag har inte ätit godis på en vecka och även om tanken finns där, oh va gott med godis så frågar jag mig själv om jag verkligen är sugen och det har jag bara varit en kort stund igår. Fråga mig inte varför 🙂 .

Jag har blivit mycket bättre i magen som sagt och känner mig mindre uppblåst. Dessutom upplever jag att jag inte får eftermiddagskoman mer, jag gäspar inte lika mycket och känner mig piggare (förutom på morgonen 😉 ).

Idag åt vi crepes med kantarellstuvning till middag, klicka här för receptet. Det var supergott! Det blev till och med över så jag kan äta det till middag imorgon med.

Imorgon ska jag ta det första riktiga lydnadspasset med Sting, tror jag. Om jag inte får besök, vilket jag inte vet om jag får än :). Om jag får besök blir det lite träning inomhus i stället, lite vittring och störningsträning för oss. Vi får se hur det blir men snart kanske det blir uppdateringar om hundträning igen 😉 .

3 thoughts on “Så mycket det finns att upptäcka!

  1. Jag har också bara positiva erfarenheter av LCHF (äter själv) Lycka till med ditt ”nya” liv, härligt att läsa att det går så bra för dig med maten nu 🙂

  2. Jag har bara kört viktväktarna och då var jag jämt hungrig och sötsugen. Köpte en bok med LCHF recept till min sambo i födelsedagspresent. Men bara bläddrat i den.
    Kanske ska testa nu när man läst hur du mår. 😉

Kommentera

