Andrapris – så nöjd med Sting!

Tävlade idag, i ruggit novemberväder. Vi hade en snäll domare som gav lite gratis men oj så fint Sting gick!

Började sådär, nosande på sitt i grupp = 10

Gick ännu sämre på platsen, den var rörig. Båda hundarna vid Stings sida gick upp så Sting satte sig. Jag är så nöjd att han satt kvar och inte gick till mig bakom skjulet = 5

Fritt följ, han ljudade jättemycket (varför kommer det på tävling och inte på träning för!!!) men domaren hörde det inte. Supernöjd annars, bra position nästan hela tiden och en härlig attityd =9.

Sättande =10

Inkallning med ställande. Han ställde sig sent =8

Rutan gick jättebra. När vi stod i starten sa jag ”ser du?” och då låste han blicken mot rutan. Fin fart och la sig direkt på mitt ligg = 10

Hopp, apport =10

Metallapport, snabb trav in = 9

Vittring, fet nolla 🙂 . Jättenöjd ändå för det var ju första gången vi körde på riktigt. Han satt stilla när jag vände mig om och gick ut utan tvekan. Men sen blev han störd av något och tappade koncentrationen.

Fjärr, här rörde han sig framåt i stå, precis  som han gör på träning ibland =6,5

Helhet = 10

Fick kommentar av en av åskådarna (som tävlade i eliten med sin tio år gamla riesen =supertrevligt ekipage, de vann) som tyckte att det såg jättefint ut. Sånt är kul att höra :).

Nu håller jag tummarna för att Malin kan komma ner nästa helg och träna med mig, sen ska jag nog anmäla till en tävling till i år. Detta var så kul 🙂 .

10 thoughts on “Andrapris – så nöjd med Sting!

Kommentera

