Genrep ska ju gå dåligt!

Träning med vänner ikväll. Sista rejäla träningspasset innan tävling. Jag har inte hunnit tänka på att det är tävling på lördag, under veckan har  jag varit i Stockholm och jobbet har tagit mycket tid senaste dagarna. Men det är kanske lika bra 🙂 .

Jag var där lite innan de andra och hann träna på rutan, han vänder upp innan rutan men jag kunde få in honom i rutan med ett dubbelkommando – bra! Han tycker att rutan är rolig nu men vi har inte full förstående för den. Vi körde också ett näst intill perfekta skiften i fjärr. Det är lite roligt hur han ena dagen kan göra jättefina skiften och nästa dag verkar han inte alls förstå vad jag snackar om.

När de andra kom körde vi platsliggning och sitt i grupp, båda gick jättebra.

Inkallning med ställande, tja – vi har inte tränat som vi borde och då är momentet därefter ;).

Vittringen gick jättebra, vi körde det runt sex gånger men bara en gång per pass. En gång gick han och plockade, jag skickade om och han plockade igen. Då pausade jag honom och då valde han rätt. Sen gjorde han rätt varje gång, jag är verkligen supernöjd med hur långt vi har kommit i detta moment.

Metallen apporterar han fint, snabb trav på väg tillbaka men jag är nöjd 🙂 .

Sättande under gång tränade vi inte. Jag har inte fått ett fel sättande de senaste gångerna jag kört det, han sätter sig snabbt och stadigt.

Fritt följ gick också bra, han har lite dålig fokus ibland och slarvar med att sätta sig ibland. Men det dyker oftast bara upp i kedjan – grrr.

Imorgon ska vi köra inkallning med ställande och vittring, annars inget.

One thought on “Genrep ska ju gå dåligt!

Kommentera

