Ibland får man något på köpet som man inte har räknat med

Idag, innan jag åkte till Dannero travbana för exteriören så stannade jag till på Kramfors bk. Bra träningsföhållanden – tät dimma så rutan syntes rätt dåligt. Dimma är det ofta här uppe så det var perfekt inför helgens tävlingar att träna på det.

Rutan gick bra, jag skicka på den direkt efter ingång på planen. Jättenöjd! Lyckades också ställa honom en gång – han stod! Två meter bakom rutan visserligen men det är ju mindre viktigt för oss just nu 🙂 . Han ställde sig, inte satte sig och han har vilja att springa till rutan – prio 1.

Hopp-apport gick också bra! Jag får se till att kasta rätt bara, annars går han runt…attans. Men det tar vi efter tävlingen 🙂 . Det var sista träningstillfället med hinder och det vi har idag är jag nöjd med.

Platsliggning. Ensam visserligen men det såg jättefint ut, helt stilla. Ibland får man något man inte har räknat med och så var det med platsen idag. Vi har ju tränat hakan i backen då jag har gömt mig här hemma, så idag när ungefär halva tiden hade gått så la Sting huvudet och låg så. Helt stilla och lugnt. Jag gick tillslut tillbaka och han reste inte huvudet. Jag tog tillfället i akt och lockade honom lite för att se om han bröt hakan från backen men det gjorde han inte. Supernöjd! Sitt kvar gick också bra. Han satt stilla 🙂 .

Inkallning med ställande gick också bra! Nu börjar han i och för sig avvakta lite med fart men det är inget jag hetsar upp mig för, med ökat avstånd så har jag ändå tur om han stannar 😉 . Ungefär där är vi. Men vi är på gång 🙂 .

Nu väntar kursavslutning imorgon kväll med doggie pilates och sen två dagar i Stockholm. Så imorgon bitti ska vi köra vittring och rutan och sen får vi se vad vi kör på torsdag – sista träningen innan nästa helgs tävling.

Kommentera

