Stings MT

Äntligen är jag klar. Det tog tid att ladda upp filmerna så därför har jag inte skrivit något om Stings MT. Ville ta allt på en gång. Detta inlägg är speciellt till min vän Anita som efterfrågat det speciellt 🙂 .

Jag fick med mig sällskap ner till Kristinehamn av Johan. Kändes bättre att åka så långt med någon så fin till sällskap. Tidigt på lördag morgon åkte jag så till Örebro bk för Stings MT. Det var tyvärr bara Stila av syskonen som kunde komma, två var anmälda men en matte var sjuk. Lyckad dag för Vickulas kennel då fyra av fyra blev godkända. Sting fick 355 poäng.

Jag kände inte riktigt igen honom på provet, nog för att han är mammig men att gå efter mig och inte ta ut svängarna är inte hans grej. Han visar aldrig oro i några situationer här hemma. De gånger han går bakom mig hemma är då han är så glad så han nästan spricker då jag kommer hem eller då Johan går före mig på promenaden, jag sa ju att han var mammig 😉 . Jag tror att det hade gått bättre om jag hade varit mer mig själv och peppat mer, men det är lätt att vara efterklok. Inte visste jag att han läste mig så bra att han tyckte jag var konstig när jag var neutral.

Jag visste inte att man fick ha egen leksak även i slutet på MT liksom på MH. Han kampar inte lika bra med bitstock som kampleksak och alltså är det lätt att släppa om någon plötsligt händer, som skott på mycket nära håll (till och med jag reagerade på hur nära det sköt). Han kampade dock bra igen efteråt och fick skottfast i protokollet.

Nu hoppas vi att han ska bli godkänd på exteriören också men det ska inte vara något problem (tar väl i trä för säkerhets skull 😉 ) så på söndag har han förhoppningsvis titeln KORAD. Känns rätt coolt 🙂 .

Filmerna syns nedan. Ursäktar direkt för att de inte heter som i protokollet, men jag vet inte vad de olika momenten heter alla gånger och jag bryr mig inte tillräckligt mycket för att ta reda på det 😉 .

7 thoughts on “Stings MT

  1. Duktig han är! Så roligt i första filmen när hon kastar iväg kampisen, så hämtar han den till henne ”sådär den där var din, varsågod” 😀 Själv är jag avis på mammigheten 😛

Kommentera

