Vad vill du minnas när hunden är gammal

Läste ett så bra inlägg i en blogg idag. Vad vill du se tillbaka på hette den och skriven av Anna Larsson. Jättebra skrivet och fick mig och flera med mig (ser man på facebook där den delas friskt 🙂 ) att tänka till lite. Vad vill jag minnas och vad kommer jag att minnas. Jag började tänka på Nikita och vad jag minns av vårt liv. Jag minns de gånger jag fick beröm för att hon var så lydig, jag minns då hon försökte sluka en sork men jag hindrade henne tack och lov. Från tävlingarna minns jag vår första tävling, en tredjeplats. I fria följet gick hon helt plötsligt på höger sida, jag säger förvånat fot och sen kunde vi fortsätta. En annan tävling var på Eds bk då det ösregnade. Jag band henne i ett träd för att hon inte skulle känna sig kall när hon skulle ligga plats (hon hade spetspäls, att stå i regn brydde hon sig inte ett dugg om). Vi fick så mycket beröm för den tävlingen så det nästan blev pinsamt. Hon var så duktig. Ett till starkt minne var när en domare sa till mig att han visste att hon kunde bättre, att vi skyller på vädret den här gången efter en usel tävling i Strömstad då snön vräkte ner.

Jag vill minnas alla roliga turer med Sting i naturen, jag håller fortfarande vår första tävling varmt i hjärtat och jag hoppas att det kommer fler ljusglimtar, små delar som får mig att bli lycklig. Framförallt hoppas jag att jag minns hans gråa nos och gamla ögon, att vi får den tiden ihop.

Kommentera

