MT – oooooh spännande!

På lördag gör Sting still MT. Jag älskar verkligen tester/beskrivningar på hundar, speciellt nu när jag vet att jag har en mallgroda till hund 🙂 . Sting gjorde ett riktigt bra MH, jag är jättenöjd med hans reaktioner och avreaktioner. Så jag ser fram emot att se hur han bedöms i ett MT. Jag vet att han är mjuk mot människor och att han älskar sin matte över allt annat men han hanteras utan problem och går med folk här utan problem, dock är det full fart tillbaka till mig sen 😉 . Att han inte är en studskelpie mot främmande utan sätter sig försiktigt nära för att gosa ser jag inte som något negativt så länge han inte backar och det gör han inte. Han är sån helt enkelt.

Rädslor visar han inte mycket av, senast var den mycket farliga stubben på lägretävlingen (den såg ju faktiskt ut som den farliga kon han hade sett några minuter innan 😉 ), men han arbetar hela tiden för att undersöka det han tycker är konstigt/otäckt och det gillar jag. Det är inga maskiner vi har, de får bli rädda och reagera på saker. Men de måste också avreagera och undersöka, annars blir i alla fall jag lite orolig.

Skott hör han inte och kampar gör han, även med Biltemas bitstock som används på MT. Jag däremot tycker att den bitstocken är hal och dålig för hunden att gripa i, tråkig leksak.

Ska som sagt bli spännande och filmkameran åker med så jag hoppas att någon kan filma åt mig. Ska även få se två av Stings syskon, tyvärr inga fler denna dag.

Det stora problemet handlar ju om jakt och att springa mot människor. Han får ju inte göra sånt i vardagen och gör det inte heller. Men det löser vi 🙂 .

Woooup, wooooup! Nu kör vi grabben!

2 thoughts on “MT – oooooh spännande!

  1. Så roligt! 😀 Jag älskar också tester/beskrivningar & hade jag inte vetat att Lot skulle misslyckas på hanteringsbiten hade jag också velat göra MT, när nu även vi andra får göra det.

Kommentera

