Rolig träning!

Tack för alla fina kommentarer angående mitt arbete med maten, både här och på facebook. Värmer gott i hjärtat!

Helgen började så bra med en ledig fredag, min sista semesterdag men det var värt att ta ut den. Vi spenderade den i ett av länets nordligaste reservat, en underbar höstdag och bilden ovan visar lite av den.

Tränat idag, i regn. Det behövs och det gick bra 🙂 . Positionen ser finare ut nu, han var inte lika taggad. Tränade även bakåt marsch, det är lite svårare men det tar sig! Det svåra är att sätta ihop allt i en kedja, då brister det lite här och där. Trean är helt klart inte enkel, men det är kul! Körde även lite metallen, det svåra är farten in till mig. Det blir snabb trav. Men vi kämpar på, det är ju inga problem att gripa den längre så vi har kommit en bra bit 🙂 .

Väl hemma igen kunde jag inte bara slappa, det är inte riktigt jag så vi körde lite vittring. Jag kampade innan för att få upp honom några snäpp, något vi tränar på för att han inte ska plocka vilken pinne som helst bara för att han är lite uppjagad. Trots kamp – vittring, skall – vittring och snurr flera varv, skall – vittring så markerade han rätt pinne. Är verkligen supernöjd med detta! Nu ska vi ta ut pinnarna imorgon och börja om med lugna skick. Nu börjar vittring vara ett roligt moment!

Imorgon ska jag dra med mig Johan ut till Smitingen, jag vill köra uppletande utan att Sting först ser. En stor ruta med saker nära först, jag vill att han ska slå på näsan direkt och ska se om han gör det (det ser ut som att han gör det). Sen försöka lägga längre ut än vad jag har gjort förut för att se hur långt ut han går. Målet är ju +50 meter från mig. Han älskar uppletande och har bara tittat på mig (då han hittat en sak) en gång och det var då jag inte hade vallat ruta utan bara slängt ut en sak. Gjorde en ruta idag med en låga och en stig som korsade rutan, visserligen hade han koll på mig hela tiden (men satt tyst och fint och tittade på mig <3) men han letade så bra och grep direkt han hittade. Uppletande är kul! Det är så kul att se dem jobba!

2 thoughts on “Rolig träning!

Kommentera

