Åh se det regnar – träning i det

Det är tydligen kaos här uppe, avstängda vägar, rasade vägar och översvämningar. I Härnösand har jag inte märkt så mycket av det förutom att det vräker ner regn och har gjort det de senaste dagarna. Men i Kramfors och upp mot Sollefteå är det tydligen annorlunda.

Igår hade vi planerat en träningskväll, jag och två vänner. Den ena fick avböja för hon var tvungen att jobba – just på grund av regnandet. Vi två som var kvar prickade första delen av träningen i uppehåll, andra delen i lite regn och den efterföljande promenaden i ösregn. Gott med fika inomhus efter det, Johan hade gjort äppelpaj och Lovisa hade med sig chokladmuffins.

Träningen då:

Sitt i grupp – skitbra, han sitter så fint så!
Platsliggning – han ligger fint, något för alert, han ser ut att vilja flyga upp men gör det aldrig. Men klockren tia det med.

Sen tränade vi rutan och fjärren. Jag hade leksak bakom rutan första gången och andra gången skickade trots att vi fick störning i form av grannen med deras afghan/saluki som Sting gillar så mycket. Han hade en jättefin fart till rutan och jag kunde belöna för detta, supernöjd!
Fjärren gick till en början jättedåligt, han tog steg och ville bara kampa. Lite för hög med andra ord. Jag la då leksaken bakom honom och då såg det jättefint ut! Jag ska fortsätta med det då och då för att få bättre skiften bakåt.

Lovisas ”lilla” mallepojke Odd skötte sig också jättebra och det var så mysigt att kunna ha två så fina pojkar tillsammans i huset. De ville leka lite inomhus men där satte jag stopp, ingen liten kelpie som har räser på parkettgolvet med en malle efter sig i huset tack 😉 .

Hoppas regnet ger sig nu, jag måste rensa bland jordgubbar- och smultronplantor i helgen.

One thought on “Åh se det regnar – träning i det

Kommentera

