Mot nya smaker

Även om jag inte har tränat Sting så mycket så tränar jag mig själv desto mer. Jag har börjat märka hur jag lär mig acceptera fler och fler smaker, jag har inte alls samma känslor för kväljning längre och får det inte lika ofta. Tacos med bara lite gurka kväljde jag av i början, förra gången jag åt tacos hade jag på ost, majs (kan jag äta), tomat och gurka. Ingen kväljning, inte ens i närheten. Dessutom drack jag ett glas rödvin den kvällen, mitt livs första.

Jag kväljer inte av allt, oftast är det så att jag har fått för mig att jag inte gillar mycket, nästan inget alls och det är svårt att träna bort. Spontant kommer tanken – jag tycker inte om det där, men det vet jag ju oftast inte. Det har kommit som en förlängning av kväljandet, ett slags skydd för att inte behöva uppleva det gissar jag. Behöver jag inte utsätta mig för det så är det lättare att hantera.

Jag har idag nått ett av mina mål, eller två faktiskt. Jag ville gå och äta utan att veta menyn, det gick nästan för jag visste bara en sak på menyn idag när jag och en vän gick på lunch. Jag ville också någon gång beställa en sallad, idag beställde jag en Ceasarsallad. Wow! Det kändes stort för mig! Jag orkade självklart inte hela, varför görs så stora portioner för! Jag ska be om hälften nästa gång. Det gick bra, jag åt det hårda brödet (försöker inte ens stava till det), salladen, tomaterna och kycklingen. Till det var det buffelost, den var rätt stark, och en dressing som var ganska sur. Men lunchen var helt ok och det känns underbart att ha beställt en sallad ute!

På måndag ska jag till psykologen igen, det har varit tre veckors uppehåll nu. Jag ser fram emot att gå dit.

2 thoughts on “Mot nya smaker

Kommentera

