Blodad tand

Vi har hittat ett nytt intresse, jag och Sting. Draghundsport! Att springa med hund är vansinnigt roligt! Hörde ni, springa – inte jogga. Igår hade vi första träningen tillsammans med draghundsgänget på klubben. De har en prova på-kväll där nybörjarna får chans att lära sig lite om hur man tränar en hund till att blir en bra draghund. Jag vet att Sting kan dra, men igår – oj! Jag har ont i benhinnorna idag för jag tog i som bara den för att hålla mig på benen. Vi sprang en kort runda, kanske 1 km max och fick möjlighet att springa om en med en schäfer. Sting var fullt fokuserad ända från starten, där vi sprang med 15 serkunders mellanrum. Det var bara att hänga på 🙂 . Detta ska vi fortsätta med. Dessutom har jag möjlighet att testa kicksbike! Oj va kul det såg ut när alla med vorsteh drog iväg, men jag kunde inte vara fullt fokuserad för Sting var totalt galen – skällde, drog och slog på svansen – han ville efter dem!

Synd att kickbike är så dyr bara…

Idag hade jag första riktiga träningspasset på länge. Det går fasligt upp och ner det där suget i träningstarmen. Sting var taggad, var så himla kul att träna ikväll! Han försökte fuska med rutan men se den gick inte och det tog han bra, lika bra sug ut och bra fart. Fjärren tränade vi ett skifte i taget på olika platser, gick också bra även om ”ner” lätt blir ”bak” för honom just nu. Vittringen gick skit, inne går den jättebra. Men jag kände att han var lite för uppe i varv så jag borde inte tränat det känner jag, nya tag till nästa gång 🙂 . Både metallen och tungen gick bra, han hämtar metallen med glädje numera och tungen hämtade och gjorde han ingång med idag – framsteg!

Imorgon är det fredag, veckorna går fort då man har roligt. Jobbet är i full gång efter semestern, mycket att göra och fasligt roligt 🙂 . Men nu ska det bli skönt med helg!

One thought on “Blodad tand

Kommentera

