Träningstarmen är i vila

Det suger inte alls i träningstarmen vilket känns väldigt konstigt. Lydanden består av lite vittring då och då och lite fjärr då och då, sånt jag kan köra inomhus. Att åka iväg för att träna känns alldeles för jobbigt, det är ju ändå ingen där så jag kan lika gärna vara på planen här vid oss.

Den vittring vi har kört går väldigt bra, han har letat upp rätt pinnar bland många andra och har fått börja plocka igen. Han tycker det är kul och då blir det roligare för mig också 🙂 . Fjärren måste jag ta tag i, jag slarvar med den vilket ger steg. Men, nu är jag medveten om det i alla fall 😉 .

Idag skulle vi på tur för första gången på länge, ut och plocka svamp. Innan vi gick från bilen la jag ett spår på kanske 200 meter och Johan ett på kanske 300 meter. De fick ligga under svampturen, ca tre timmar. I mitt spår låg en pinne, och en leksak plus slut och i Johans spår låg det två pinnar och slutet.

Det var varmt, 22 grader och strålande sol. Vi gick och letade svamp längs ett vattendrag så Sting hade fri tillgång till vattnet vilket uppskattades, precis innan vi var tillbaka tog han sig ett dopp. Jag var väldigt nyfiken på hur han skulle ta spåren efter en bitvis ganska krävande tur i branter och över stock och sten. Spår ett var Johans spår. Han tog det väldigt slarvigt, mer träning i sly. Johan trodde att det var kört efter det tappet då vi kom ur slyn men snart hade han det och spårade på. Hittade och plockade alla pinnar! Plockade 🙂 . Jag hade med mig stänger med gotte som vi kunde mysa med, men han högg nästan av mig fingrarna så myset uteblev. Trots värmen och turen innan kampade han jättebra då jag efter godiset i slutet plockade fram leksaken. Supernöjd förutom med slarvet. Spår två hade ett mycket finare upptag, fortfarande tryck i linan och ett jättefint plockande av första pinnen. Leksaken ställde han sig i ”vaktposition” så jag smög fram och nappade åt mig leksaken. Smack! Kampade jättefint! Åh, va roligt vi hade. Spårade vidare sen till slutet som han också tog bra och efter godis så kampade vi en hel del igen.

Supernöjd!

Nästa vecka blir ingen tur till klubben för träning, men jag ska försöka ta mig ut på tisdag till planen för lite ruta och metall i alla fall 🙂 . På onsdag ska vi på en prova på-kväll med draggänget. Jag har blivit uppringd och lurad till redas allmänna träningar för icke-elit. Det ska bli kul, jag tränar ju för nästa års hundlöpet 🙂 .

3 thoughts on “Träningstarmen är i vila

Kommentera

